Fast food chain McDonald's joins forces with group BTS (BTS) to introduce the'BTS Set' starting next month. This is the first celebrity set menu presented by McDonald's worldwide.
McDonald's announced on the 19th that it will sell a limited set menu named “BTS Wheat” in 49 countries on six continents, starting with the US, Canada, and Brazil on the 26th of next month (local time) until June 20th. In Korea, it will be sold from the 27th of next month. McDonald's also unveiled the symbol of BTS made with 6 French fries.
The BTS set is composed of menu items that the members like, McDonald's said. The set comes with 9-10 pieces of chicken McNugget, medium-sized French fries and cola, and two types of dipping sauce. The dipping sauce included sweet chili and Cajun sauce developed by McDonald's, Korea, the hometown of BTS.
This is the first time McDonald's has introduced a celebrity set menu in stores around the world. McDonald's released a set menu of hip-hop star Travis Scott in September last year, but CNBC reported that it was limited to the US market.
According to an analysis, the reason McDonald's partnered with BTS was to improve its poor performance outside the United States due to the novel coronavirus infection (Corona 19). Reuters analyzed that "when the economic resumption signal came out with vaccination, McDonald's introduced a limited-edition set menu as a way to bring consumers back to the restaurant."
แมคโดนัลด์เปิดตัว 'เมนูบีทีเอส' เจาะกองทัพโลก ...
แมคโดนัลด์เชนฟาสต์ฟู้ดผนึกกำลังกรุ๊ปบีทีเอส (BTS) เปิดตัว 'BTS Set' เริ่มเดือนหน้า นี่คือชุดเมนูคนดังชุดแรกที่แมคโดนัลด์นำเสนอทั่วโลก
แมคโดนัลด์ประกาศเมื่อวันที่ 19 ว่าจะขายเซ็ตเมนูที่มีชื่อว่า“ BTS Wheat” ใน 49 ประเทศใน 6 ทวีปโดยเริ่มจากสหรัฐอเมริกาแคนาดาและบราซิลในวันที่ 26 ของเดือนหน้า (ตามเวลาท้องถิ่น) จนถึงวันที่ 20 มิถุนายน ในเกาหลีจะวางขายตั้งแต่วันที่ 27 เดือนหน้า แมคโดนัลด์ยังเปิดตัวสัญลักษณ์ของ BTS ที่ทำด้วยเฟรนช์ฟรายส์ 6 ชิ้น
ชุด BTS ประกอบด้วยรายการเมนูที่สมาชิกชื่นชอบ McDonald's กล่าว ในชุดมาพร้อมกับแมคนักเก็ตไก่ 9-10 ชิ้นเฟรนช์ฟรายส์ขนาดกลางและโคล่าและน้ำจิ้ม 2 แบบ น้ำจิ้มประกอบด้วยพริกหวานและซอส Cajun ที่พัฒนาโดย McDonald's ประเทศเกาหลีซึ่งเป็นบ้านเกิดของ BTS
นี่เป็นครั้งแรกที่แมคโดนัลด์เปิดตัวเมนูชุดดังในร้านค้าทั่วโลก แมคโดนัลด์เปิดตัวชุดเมนูของดาราฮิปฮอป Travis Scott ในเดือนกันยายนปีที่แล้ว แต่ CNBC รายงานว่า จำกัด เฉพาะในตลาดสหรัฐฯ
จากการวิเคราะห์สาเหตุที่แมคโดนัลด์ร่วมมือกับ BTS คือการปรับปรุงประสิทธิภาพที่ไม่ดีนอกสหรัฐอเมริกาเนื่องจากการติดเชื้อโคโรนาสายพันธุ์ใหม่ (โคโรนา 19) สำนักข่าวรอยเตอร์วิเคราะห์ว่า "เมื่อสัญญาณการฟื้นตัวทางเศรษฐกิจออกมาพร้อมกับการฉีดวัคซีนแมคโดนัลด์ได้แนะนำชุดเมนูที่มีจำนวน จำกัด เพื่อนำผู้บริโภคกลับมาที่ร้านอาหาร"
Tugann McDonald's 'roghchlár' 'isteach a dhíríonn ar arm an domhain ...
Ceanglaíonn an slabhra bia mear McDonald's le grúpa BTS (BTS) chun an'BTS Set 'a thabhairt isteach ag tosú an mhí seo chugainn. Is é seo an chéad roghchlár tacar cáiliúla a chuireann McDonald's i láthair ar fud an domhain.
D’fhógair McDonald’s ar an 19ú go ndíolfaidh sé roghchlár socraithe teoranta darb ainm “BTS Wheat” i 49 tír ar sé mhór-roinn, ag tosú leis na SA, Ceanada, agus an Bhrasaíl ar an 26ú den mhí seo chugainn (am áitiúil) go dtí an 20 Meitheamh. Sa Chóiré, díolfar é ón 27ú den mhí seo chugainn. Nocht McDonald's siombail BTS a rinneadh le 6 fhriotal Francach.
Tá tacar BTS comhdhéanta d’earraí roghchláir ar mhaith leis na baill iad, a dúirt McDonald’s. Tagann an tacar le 9-10 píosa de McNugget sicín, friopaí agus cola Fraincis meánmhéide, agus dhá chineál anlann tumtha. Áiríodh leis an anlann tumtha anlann chili milis agus anlann Cajun a d’fhorbair McDonald’s, an Chóiré, baile dúchais BTS.
Is é seo an chéad uair a thug McDonald's roghchlár tacar cáiliúla isteach i siopaí ar fud an domhain. Scaoil McDonald’s roghchlár socraithe de réalta hip-hop Travis Scott i mí Mheán Fómhair na bliana seo caite, ach thuairiscigh CNBC go raibh sé teoranta do mhargadh na SA.
De réir anailíse, ba é an chúis a bhí McDonald i gcomhpháirtíocht le BTS ná a dhrochfheidhmíocht a fheabhsú lasmuigh de na Stáit Aontaithe mar gheall ar an ionfhabhtú corónach víreas nua (Corona 19). Rinne Reuters anailís ar "nuair a tháinig an comhartha atosú eacnamaíoch le vacsaíniú, thug McDonald's roghchlár socraithe eagrán teoranta isteach mar bhealach chun tomhaltóirí a thabhairt ar ais chuig an mbialann."
'K-BUSINESS' 카테고리의 다른 글
Gwangju City Manufacturer Address Book in KOREA (0) | 2021.08.11 |
---|---|
Ulsan Manufacturer List, KOREA 2 (0) | 2021.08.05 |
Ulsan Manufacturer List, KOREA 1 (0) | 2021.08.05 |
Seoul MICE Facility Directory (0) | 2021.05.26 |
K Webtoon Bollywood Ghana... Kakao taps 1.4 billion Indian market (0) | 2021.05.10 |