본문 바로가기
K-Food

K-Food is popular due to the Korean Wave in the Philippines

by 리치캣 2021. 5. 10.
728x90
반응형



-McDonald's launches Gochujang sauce & Kimchi dressing K-burger-

-“We Love Kimchi” is also digging into a regular family house-

 

Food service industry scale

 

The Philippine food service market, which had recorded steady growth before Corona 19, was directly hit by the Philippine government's distance and lockdown measures to prevent the spread of Corona 19 after mid-March 2020. Due to the measure, travel between regions and night traffic was prohibited, and in-store meals became impossible.

  Note*: As of the date of creation ('21.4.13), NCR Plus (Metro Manila, Bulacan, Cavite, Laguna, Rizal, etc.) Delivery and out-of-store meals are permitted due to the application of Modified Enhanced Community Quarantine (MECQ). However, in-store meals are not possible.

 

This led to a decrease in sales and the number of stores. In particular, in terms of sales, from 154.154.6 million pesos in 2019 to 68 billion 7.4 million pesos, the sales fell by 56%, and sales are expected to be only 124873.7 million pesos in 2025, which is less than the level before Corona 19.


Korean Restaurant Status

 

According to data found by KOTRA to understand the status of Korean restaurants in the Philippines, it was 241 as of 2017, an increase of 3,342.9% compared to 2009. Korean restaurants are most often distributed in the metropolitan area of ​​the Philippines (Metro Manila), and are concentrated in major city centers and tourist destinations such as Cebu and Clark.

 

Zomato, a famous local delivery platform, searches for more than 1,056 restaurants when searching for Korean Restaurant, which includes all restaurants that sell Korean food-related menus.

 

Popular factors of Korean food

 

1. Consistent influx of Korean residents and tourists

 

According to the status of overseas Koreans from the Ministry of Foreign Affairs, as of 2019, Koreans residing in the Philippines were about 90,000, ranking the 10th in the world (however, it is estimated that many Koreans returned to Korea due to the spread of Corona 19). As you can learn English (the official language of the Philippines), international students are steadily flowing in.



In addition, according to the Ministry of Tourism of the Philippines (DOT), the number of Korean tourists visiting the Philippines as of 2019 was 1.98 million, which is a country that is visited by many Korean tourists, ranking first in each country. The Philippines is located about 3.5 hours one way from Korea, and many Koreans visit and reside for reasons such as inexpensive prices and abundant tourism resources, so the demand for Korean food is steadily maintained at a considerable scale. However, it is expected that the inflow of Korean residents and tourists will significantly decrease until Corona 19 normalizes, due to restrictions on withdrawal of foreigners from their home country and entry into the Philippines after March 2020 based on the pre-Covid-19 standard.

 

2. K-Food attracting attention through Hallyu

 

Korean dramas are gaining great popularity in the Philippines as more than 300 dramas have been aired in the Philippines, starting with the success of Myeongnyang Girls on GMA in the Philippines in 2003. In addition, as the OTT market benefited from Corona 19, various Korean dramas ranked No. 1 in Netflix viewership in the Philippines, and the interest in Hallyu seems to be steady despite Corona 19.



Locals who are interested in Hallyu have become interested in Korean food culture beyond consumption of contents such as drama and K-POP. In particular, Korean food such as chimaek, kimchi, and samgyeopsal is naturally introduced to the Philippines through dramas, and the awareness of Korean food among Filipinos is increasing. Not only that, as Filipinos are aware that Korean food is healthy and rich in nutrients, there are an increasing number of locals who are interested in K-Food itself.

   

3. All-you-can-eat pork belly craze

 

In the past, the main customer base of Korean restaurants was limited to local residents and tourists, so it was limited to entertainment districts and Korean towns that Koreans frequently visit.However, in the aftermath of improving awareness of Korean food, it is now easier to find Korean restaurants in downtown Manila. In particular, as all-you-can-eat pork belly has become very popular in the Philippines, similar types of restaurants have increased significantly in recent years. In the case of all-you-can-eat pork belly restaurants, the price is between 399 pesos and 599 pesos per person, which is equivalent to 537 pesos, the lowest daily wage in the Philippines, but is popular locally for the advantage of unlimited side dishes and meat Dragging.

 

4. Entering local food courts and utilizing low-cost strategies

 

The Philippines is a country where the gap between the rich and the poor is so severe that more than half of the population is classified as low-income and poor. Most of the Filipinos live at an income level that is only the minimum daily wage. Due to this problem, the price of Korean restaurants is inevitably burdensome for locals. To capture this customer base, Korean restaurants opened in food courts at large local shopping malls have been created. Unlike Korean restaurants, which are aimed at Koreans, Korean food is gaining popularity in the region as it is primarily targeted at local customers and provides access to Korean food at a low price of less than 200 pesos.

Korean restaurant in local food court

 

Korean food fusion menu launched by local fast food chain

 

Thanks to the popularity of Korean-style pork belly in the Philippines, Domino's Pizza launched SAMGYUPZZA as an event in 2020. Domino's Pizza caught the attention of customers by using the expression “Seoulful mix of flavors” as a promotional phrase and emphasizing that it is a Korean-style fusion pizza.

 

In addition, McDonald's recently launched K-Buerger, a Korean food fusion menu, fueled by the Korean Wave. The new menu is K-Chicken burger, K-Beef Burger, Strawberry Banana Sundae, and Honey Butter flavored Shake Shake Fries. McDonald's also used the phrase “Taste of Korea” as a promotional phrase, emphasizing that it is a Korean food fusion menu.

 

Domino's Pizza and McDonald's Korean Fusion Menu

implication


Since Corona 19, the Philippine food service industry has been hit hard by the government's quarantine measures for local communities, with sales plummeting by 56% from the previous year in 2020. In addition, as consumers are reluctant to deal face-to-face and eat in-store due to concerns about corona19 infection, demand for delivery services has soared. However, as the OTT market benefited from Corona 19, various Korean dramas ranked No. 1 in Netflix viewership in the Philippines, and the interest in Hallyu was shown to be steady despite Corona 19. Reflecting this, Domino's Pizza and McDonald's are making efforts to capture local consumers who are interested in Hallyu, such as releasing a Korean food fusion menu.

 

In an interview with KOTRA Manila Trade Office, a local food service expert, Mr. A, advised: Currently, Korean TV stations in the Philippines are broadcasting Korean dramas, and Korean celebrities are selected as various advertisement models, and the Korean Wave in the Philippines is becoming more popular. Thanks to this popularity, interest in Korean food is gradually increasing, and the number of locals enjoying Korean food is increasing, starting with all-you-can-eat samgyeopsal. Locals advised that it is important to increase the rate of revisit by setting up a low price point or advocating a high-end strategy, as locals usually deal with meals at low prices.

 

반응형